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Messaggio Da XENA il Lun 21 Set 2009 - 21:47

Don't give sugar to breast cancer


A large Swedish study has once again shown a link between the quantity of food consumed with a high glycemic index and the risk of developing breast cancer.

Researchers at the Karolinska Institute (which gives out the Nobel prize for Medicine every year) followed 61,000 women for 17 years. Using detailed nutritional questionnaires, they were able to measure each woman's "glycemic load" (the quantity of food consumed that had a high glycemic index) at the beginning of the study. [1]According to their results, the risk of developing an estrogen-positive and progesterone-negative breast cancer increased in an almost linear fashion with the glycemic load. In other words, the higher the glycemic load, the higher the risk.

As I explained in Anticancer, food with a high glycemic index (white sugar, white flour and bread, pastries, white rice, sweet drinks, desserts etc) lead to the release of hormones such as insulin and IGF growth factor. In turn, these hormones stimulate factors for inflammation and the growth of cancerous cells. In 2002, researchers from the University of Toronto reported on women in remission for breast cancer who had been followed for a number of years. Those with the highest levels of insulin at the beginning of the study were twice as likely to suffer a relapse and three times more likely to develop metastases than women whose diet contained less sugars and who thus had lower levels of insulin. [2]

It's not just breast cancer. Colon cancer is also sensitive to the effect of sugars in the diet. It's very likely that other cancers are too, although the association has not been systematically studied in most of them.

Reminders
To avoid increasing the levels of glucose and insulin in your blood, eat mostly whole grain cereals in combination:
-Multi-grain bread (containing at least four different wholegrain flours if possible); wholegrain pasta (or, if you eat pasta made from refined flour, cooked al dente; brown rice (or, if you must absolutely eat refined rice, basmati or Thai varieties); wholegrain couscous; quinoa (the cereal of the Incas, which delivers more protein than rice and can agreably replace it); buckwheat; rye; oats, linseed flour. The presence of more fiber in food contributes to eliminating toxins and carcinogens that penetrate the body by nutritional or other means. In addition fibers also contribute to reducing spikes in blood-sugar levels, and thus insulin and IGF.

In addition
- Combine your meals with garlic, onions, and shallots, which decrease the glycemic index of the food that is eaten. Absolutely avoid sweet drinks and prefer green tea, or water flavored with a little lemon, mint, orange or tangerine peel (organic!). Avoid sweet desserts and prefer desserts based on fruit, perhaps together with a little melted or grated dark chocolate (more than 70% cocoa content), or with ginger; you can add some agave syrup or acacia honey if you really find it difficult to do without the sweet taste of sugar.


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BIBLIOGRAPHY
1. Larsson, S.C. et. al., Glycemic load, glycemic index and breast cancer risk in a prospective cohort of Swedish women. Int J Cancer, 2009. 125: p. 153-157.
2. Goodwin, P.J., et al., Fasting Insulin and Outcome inEarly-Stage Breast Cancer: Results of a Prospective Cohort Study. Journal ofClinical Oncology, 2002. 20: p. 42-51.



Un grande studio svedese ha dimostrato ancora una volta un legame tra la quantità di cibo consumato, con un elevato indice glicemico e il rischio di sviluppare il cancro al seno.

I ricercatori del Karolinska Institute (che dà il premio Nobel per la Medicina ogni anno), seguito 61.000 donne per 17 anni. Utilizzando questionari dettagliati nutrizionale, sono stati in grado di misurare "ogni donna carico glicemico" (la quantità di cibo consumato, che ha avuto un alto indice glicemico) all'inizio dello studio. [1] Secondo i loro risultati, il rischio di sviluppare un estrogeno-positivi e progesterone-cancro al seno negativo aumentato in modo quasi lineare con il carico glicemico. In altre parole, maggiore è il carico glicemico, maggiore è il rischio.

Come ho spiegato nel Anticancer, il cibo con un alto indice glicemico (zucchero bianco, farina bianca e pane, paste, riso bianco, bevande zuccherate, dolci etc) portare alla liberazione di ormoni come l'insulina e il fattore di crescita IGF. A loro volta, questi ormoni stimolano fattori di infiammazione e la crescita delle cellule cancerose. Nel 2002, i ricercatori dell'Università di Toronto riportati sulle donne in remissione del tumore al seno che erano stati seguiti per un certo numero di anni. Quelli con i più alti livelli di insulina, all'inizio dello studio erano due volte più probabilità di soffrire di una ricaduta e tre volte più probabilità di sviluppare metastasi rispetto alle donne la cui dieta conteneva zuccheri meno e che quindi avevano livelli più bassi di insulina. [2]

Non è solo il cancro al seno. Il cancro del colon sono sensibili anche l'effetto di zuccheri nella dieta. E 'molto probabile che altri tipi di cancro sono troppo, anche se l'associazione non è stata sistematicamente studiata in maggior parte di essi.

Promemoria
Per evitare l'aumento dei livelli di glucosio e di insulina nel sangue, mangiare cereali a grano intero principalmente in combinazione:
-Multi-pane (contenente almeno quattro diverse farine integrali, se possibile), la pasta integrale (o, se si mangia la pasta a base di farine raffinate, cotti al dente, riso integrale (o, se si deve assolutamente mangiare riso raffinato, basmati o varietà Thai); integrali couscous; (quinoa, il cereale degli Incas, che fornisce più proteine del riso e può agreably sostituirlo), grano saraceno, segale, avena, farina di semi di lino. La presenza di più di fibra negli alimenti contribuisce ad eliminare le tossine e sostanze cancerogene che penetrano il corpo nutrizionale o altri mezzi. fibre In aggiunta anche contribuire a ridurre i picchi di livelli di zucchero nel sangue e, quindi, insulina e IGF.

In aggiunta
- Combina i vostri pasti con aglio, cipolle e scalogno, che si riduce l'indice glicemico degli alimenti che si mangia. Evitare assolutamente bevande dolci e preferiscono il tè verde, o di acqua aromatizzata con un po 'di limone, menta, buccia d'arancio o mandarino (organico!). Evitare dolci dolci e dessert preferito a base di frutta, magari insieme ad un po 'fuso o cioccolato fondente grattugiato (oltre il 70% di contenuto di cacao), o con zenzero, si può aggiungere un po' di sciroppo di agave o di miele di acacia, se davvero è difficile da fare senza il gusto dolce dello zucchero.

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